Nadležne inspekcijske službe u opštini Mali Zvornik zadužene su da u sredstvima lokalnog javnog prevoza putnika od četvrtka, 10. decembra, vrše pojačanu kontrolu primene i poštovanja mera zaštite od zarazne bolesti Kovid – 19.
Zaključak o tome donet je na današnjoj sednici opštinskog Štaba za vanredne situacije, radi suzbijanja epidemije virusa korona na području malozvorničke opštine, uz zahtev nadležnim inspekcijskim službama da ubuduće Štabu dostavljaju podatke o broju prekršaja, odnosno izdatim rešenjima o kažnjavanju.
Iz istog razloga, na zasedanju je Opštinskoj upravi opštine Mali Zvornik preporučeno da redukuje rad sa strankama i organizuje ga u okviru šalter sale.
Od građana je zatraženo da bez preke potrebe ne dolaze u Opštinsku upravu, budući da sve potrebne informacije mogu dobiti putem telefona ili imejla, uz napomenu da su brojevi telefona opštinskih službi uredno ažurirani i dostupni na sajtu opštine, na adresi www.malizvornik.rs.
Radno vreme šalter sale ostaje nepromenjeno, a građani na ovom mestu mogu pribaviti izvode iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih, podneti zahteve za pokretanje postupaka iz oblasti građanskih stanja, stambenih zajednica i imovinske oblasti, za reprograme, preknjižavanja, poreske prijave, za razna uverenja, prigovore i druge zahteve, te uverenja preuzeti na šalteru.
U šalter sali stranke takođe mogu podneti prijave ili zahteve za postupanje opštinskih inspekcija, ali i dobiti informacije vezane za način ostvarivanja prava na dečiji dodatak, porodiljska bolovanja, roditeljski dodatak, regresiranje i druge potrebne podatke.
Opštinskoj upravi u Malom Zvorniku Štab za vanredne situacije preporučio je i da, do stvaranja povoljnije epidemioliške situacije, omogući rad od kuće svim zaposlenima kod kojih to radni proces dopušta i ne ugrožava funkcionisanje i obavljanje nadležnosti.
Ukoliko bi radom od kuće bilo otežano funkcionisanje i obavljanje nadležnosti Opštinske uprave, preporučena je preraspodela radnog vremena, kroz smenski rad, naizmenični rad po danima i slično, tako što u radnom prostoru, odnosno kancelarijama poslodavca ne sme boraviti istovremeno više od 3 zaposlena.
Radi sprečavanja širenja zarazne bolesti Kovid – 19, u kancelarijama Opštinske uprave opštine Mali Zvornik, kao i van radnog prostora, odnosno kancelarija zabranjeno je okupljanje više od 3 zaposlena, kao i odlazak zaposlenih u kancelarije kolega bez propisane zaštitne opreme.
Opštinski Štab za vanredne situacije, na čelu sa zamenikom komandanta Štaba Milošem Radojčićem, uputio je apel građanima da se strogo pridržavaju donetih mera i ponašaju odgovorno, da se ne okupljaju u stanovima i privatnim smeštajima, niti u bilo kojim drugim prostorima, jer time ugrožavaju sopstveno zdravlje, zdravlje svoje porodice i predstavljaju rizik po svoju okolinu.
„Neodgovornim ponašanjem direktno ugrožavamo naš zdravstveni sistem i iskazujemo nepoštovanje prema zdravstvenim radnicima, koji od marta tekuće godine podnose najveći teret borbe protiv korona virusa“, istakao je Radojčić, napominjući da dobro poznate epidemijske mere i preporuke, poput nošenja maske u svim zatvorenim prostorima, redovno pranje ruku, držanje fizičke distance od drugih ljudi, dezinfekcija svih površina, kao i često provetravanje prostorija, ostaju na snazi.
On je podsetio da poštovanjem svih mera i preporuka čuvamo svoje zdravlje i dajemo svoj doprinos borbi protiv korona virusa, zaključivši da je sada doprinos svakog pojedinca potrebniji nego ikada.
U okviru analize epidemiološke situacije u opštini, navedeno je da na području malozvorničke opštine trenutno ima 91 slučaj aktivno obolelih od Kovida – 19, a da je ukupno 161 lice u izolaciji, te da navedeni broj čine inficirani pacijenti i osobe koje su bile u kontaktu sa zaraženim licima.
Prema rečima direktorke Doma zdravlja u Malom Zvorniku, Valentine Ristić, u malozvorničkoj Kovid ambulanti lekari dnevno obave između 50 i 60 pregleda pacijenata, izuzev ponedeljkom, kada je taj broj viši i iznosi oko 80 pregleda.
Ona je navela da ambulanta svakodnevno pacijentima pruža antigensko, PSR i serološko testiranje, preglede, dijagnostiku i lečenje, u slučaju infekcije virusom korona.
U Kovid ambulanti svakodnevno ordiniraju dva lekara, koji, prema potrebi, preglede obavljaju i posle 16.00 časova, odnosno i nakon zvaničnog radnog vremena ambulante.
Direktorka Ristić navela je i to da je u ovoj ustanovi 4 zaposlenih obolelo od Kovida–19, 2 medicinske sestre, laborant i spremačica.
Obolelih ima i u kolektivima ostalih ustanova i institucija u Malom Zvorniku.
Načelnica Opštinske uprave u Malom Zvorniku Marizela Andrić navela je da su među zaposlenima u Opštinskoj upravi 3 lica inficirana virusom korona.
Ona je istakla da opštinski Kol centar za podršku sugrađanima obolelim od Kovida-19 i licima u izolaciji radi svakodnevno, prema uredno ažuriranom spisku.
U centru je uvek dežurni bar jedan zaposleni koji poziva obolele i lica u izolaciji, proveravajući da li im je potrebna nabavka hrane, lekova ili druga vrsta podrške.
Andrić je rekla i to da opštinske inspekcijske službe uredno na terenu vrše kontrolu poštovanja mera zaštite od zarazne bolesti Kovid-19 .
Prema podacima prosvetnog inspektora, Dragana Rakića, u osnovnim školama na području opštine ukupno 6 radnika je pozitivno na virus korona, a 2 su u izolaciji.
Među učenicima od 1. do 4. razreda nema inficiranih, ali je 15 učenika u izolaciji.
Među učenicima od 5. do 8. Razreda, 1 učenik je pozitivan na virus korona, dok su 2 u izolaciji.
U malozvorničkoj srednjoj školi, među zaposlenima i učenicima, nema inficiranih, kao ni lica u izolaciji, dok je u Predškolskoj ustanovi „Crvenkapa“ registrovano 7 radnika obolelih od Kovida-19.
Prema rečima načelnika Policijske stanice, Radenka Petrovića, trenutno je inficirano 9 policijskih službenika, što, kako je naveo, predstavlja poteškoću u radu policije i na neko vreme odlaže realizaciju određenih redovnih poslova.
On je naveo da službenici malozvorničke Policijske stanice nadziru lica kojima je sanitarna inspekcija odredila kućnu izolaciju i redovno kontrolišu poštovanje navedene mere na području opštine.
U okviru kontrole poštovanje radnog vremena ugostiteljskih i drugih objekata od uvođenja vanredne situacije obavljeno je 117 pregleda i registrovano samo jedno prekoračenje radnog vremena u ugostiteljskom objektu.
Direktor Javnog komunalnog preduzeća „Drina“, Dragan Čikarić, rekao je da će ovo preduzeće u narednom periodu češće vršiti dezinfekciju javnih površina, bar jednom nedeljno, u cilju sprečavanja daljeg širenja Kovid infekcije.
Sekretar Opštinske organizacije Crvenog krsta, Dragan Nikolić, naveo je da se program Narodne kuhinje u opštini Mali Zvornik odvija uredno, u odgovarajućim higijenskim uslovima, uz primenu i poštovanje preventivnih mera od zarazne bolesti Kovid 19, te da je na ovaj način za korisnike svakodnevno obezbeđeno 98 kuvanih obroka.
Nakon razmatranja informacija o epidemijskoj situaciji u opštini Mali Zvornik, zamenik komandanta Štaba za vanredne situacije Miloš Radojčić zatražio je od članova Štaba i svih ustanova i institucija u opštini da lokalnoj samoupravi ponedeljkom dostavljaju izveštaje o merama koje preduzimaju na suzbijanju širenja Kovid infekcije i broju zaraženih među zaposlenima.
Na današnjoj sednici usvojene su izmene poslovnika o radu Štaba, prema kojima, u slučaju potrebe, po pitanjima od izuzetne važnosti za rad Opštinskog štaba, u vanrednim situacijama i u slučaju elementarnih nepogoda i drugih nesreća, naredbe, zaključke i preporuke donosi komandant Štaba, a u njegovoj odsutnosti zamenik komandanta Štaba.
Ako nije moguće sazivanje sednice Opštinskog štaba i ukoliko je komandant štaba odsutan, zamenik komandanta donosiće naredbe, zaključke i preporuke, na osnovu izjašnjavanja članova Štaba telefonskim ili pisanim putem.
Izmenama poslovnika o radu, precizno je definisan način sazivanja i održavanja elektronskih, odnosno telefonskih sednica opštinskog Štaba za vanredne situacije, u slučaju nemogućnosti sastajanja članova Štaba i održavanja sednica na uobičajen način.
Donet je i usvojen i plan rada Opštinskog štaba za vanredne situacije za 2021. godinu.
Dokumentom je, po kvartalima, predviđena realizacija niza aktivnosti koje su u nadležnosti Štaba, i on će, nakon usvajanja na današnjem zasedanju, biti upućen Skupštini opštine Mali Zvornik na razmatranje i usvajanje.
Ljiljana Ristanović